קצת עלינו...

מג׳יק סטודיו- אולפן הקלטות והפקות וידאו במרכז הארץ

הניסיון שלנו

אנו עובדים ומפיקים את הטוב ביותר לכל רמה, החל מחובבנים ועד לזמרים ויוצרי מוזיקה. אצלנו תקבלו מגוון שירותים ברמה הגבוהה ביותר ובמחירים נוחים.

אם אתם מוזיקאים מנוסים: זמרים, נגנים שעוסקים ביצירת מוזיקה או שאתם מעוניינים בהקלטת שיר או הפקת קליפ ברמה הגבוהה ביותר לאירוע המיוחד שלכם, אנחנו המקום שאתם מחפשים!

עם הניסיון שלנו נוכל לשדרג לכם את הבת מצווה,בר מצווה, חתונות, ימי הולדת ולהפוך אתכם לכוכבים אמיתיים !

אז גם אם אינכם מקצוענים ומפחדים לזייף אל חשש!

אנחנו נלווה אותכם לאורך כל הדרך עם יחס אישי, הדרכה מקצועית והכנה נכונה להקלטה.


אצלנו כל הקלטת שיר, יצירה והפקת קליפ הופכת לחוויה בלתי נשכחת. עם ליווי ויחס אישי של זמר מנוסה ומערכת סאונד מקצועית ויוקרתית ברמה הגבוהה ביותר.

אתם אומנם נמצאים בישראל אבל מרגישים כמו כוכבים בהוליווד !!!

אחרי עשרות שנים של ניסיון בתחום, היו בטוחים שתקבלו את השירות הטוב ביותר.

הקלטנו מאות אנשים בגילאים וברמות שונות ולכל מטרה או אירוע.

אז למה אתם מחכים?

מי אנחנו?

אלה

מנהלת חשבונות ומפיקת אירועים

מנהלת אדמיניסטרטיבית של אולפני Magic Studios. עוסקת בהפקות מוזיקליות לאופרות, קונצרטים ומחזות זמר.

מארק

מורה לפיתוח קול ומקליט באולפן

מורה לפיתוח קול וזמר אופרה מקצועי עם 30 שנות ניסיון בתחום, מופיע כסולן באופרה ישראלית, משתתף בקונצרטים רבים בארץ ובחו״ל, שחקן, מלחין, מקליט ועורך הסאונד באולפן.

אמילי

עורכת תוכן ומפיקת וידאו קליפים

צלמת, תסריטאית, במאית ומפיקת קליפים מקוריים בהזמנה אישית ללקוחות באולפן Magic Studios ואחראית קונספט לסרטוני תוכן ושיווק הסטודיו ברשתות החברתיות.

ענת

רקדנית וכוריאוגרפית

כוריאוגרפית ורקדנית מקצועית בתחום ההיפ הופ, מתעמלת אומנותית מעל ל10 שנים, זוכת מדליות ופרסים בתחום ההתעמלות אומנותית בארץ ובחו״ל.

למה לבחור דווקא בנו?

מאמרים

הקלטת שיר –

כאשר אתם מחליטים שאתם רוצים להקליט שיר באולפן הקלטות לכל מני סיבות ואירועים מיוחדים כמו: בת מצווה, בר מצווה, שיר לחתונה, ליום הולדת או אפילו כמתנה או הפתעה למי שאוהבים.

מאוד חשוב לבחור נכון את האולפן הקלטות שלכם ולפניכן להבין מזה בכלל אולפן הקלטות.

בעבר האולפנים היו בנויים קצת אחרת ולפני שנספר על האולפנים שקיימים היום, יש צורך לחזור לעידן ההקלטות האקוסטיות לפני כמעט יורת מ- 100 שנה וללמוד קצת על ההיסטוריה של ההקלטות.

האולפנים הראשונים היו מאוד בסיסים, ללא כל הציוד הטכנולוגי שקיים כיום. בתקופה הזו השתמשו באמצעי הקלטה ניידים שיכלו להקליט מכל מקום כמו בשירותים ומקלחות, העיקר היה שהמקום יהיה מבודד מרעשים חיצונים. בעבר כל ההקלטות נעשו במקום ועברו ישירות לדיסק (ללא עיבודים כלל), התקליט באולפנים עבר דרך מאוד ארוכה עד שהגיע לדיסק לפני המצאת המיקרופונים, המגברים והרמקולים. הכל נעשה באופן אוטומטי עם שופר אקוסטי (פונוגרף) שהועבר למחרטה מכנית שתרגמה את הסינגל בחדר סמוך לדיסק. עם התפתחות הטכנולוגיה ההקלטות עברו בהדרגה להקלטות אלקטרוניות שעשו בהם שימוש עד אמצע המאה העשרים. לאחר מכן, בעקבות התפתחות הטכנולוגיה וכניסת המחשבים נפתחה אפשרות להקמת סטודיו ולהקלטות דיגיטליות שעושים בהם שימוש עד היום.

כיום אולפן הקלטות הוא מבנה להקלטות קול.  המבנה מעוצב על ידי מהנדס אקוסטיקה מקצועי על מנת להשיג את התכונות הנדרשות לאולפן הקלטות בשביל להפיץ קול בצורה נכונה, שיהיה חלל חדר סגור שיצור בידוד קולי בין החדרים ועוד.  ישנם 2 סוגים מרכזים של אולפני הקלטות, אולפנים ייעודים אשר בנויים בעיקר למטרות של הקלטת שירים, הקלטת כלים אקוסטיים למיניהם ועוד. באולפנים האלה עושים שימוש בעיקר להקות, אמנים, מדבבים , זמרים מתחילים ואפילו תזמורות מוזיקליות. כמו כן, יש גם את אולפני הרדיו שמאוד דומים לאולפני הקלטות רגילים אבל השוני שלהם הוא בדרך כלל במערכת ערבול Mixer ובהתאמה של האולפן לשידורים חיים עם קווי טלפון לשידור שיחות טלפון, מעכבי שידור, התרעות אוויר וכו'.

אולפן הקלטות תקני תמיד יהיה מורכב מחדר הנקרא "חדר ההקלטה" שבו מתבצע הקטע המוזיקלי שיכול להיות הקלטת שיר או הקלטת כלים בעלי עוצמות גבוהות כגון תופים וגיטרה חשמלית. בנוסף לחדר ההקלטה יש חדר הנקרא חדר השליטה (הקונטרול) שבו נמצא ציוד ההקלטה שאותו מפעיל טכנאי הסאונד ובו מתבצע הניתוב ותפעול הסאונד. האולפן תמיד יהיה בנוי לפי עקרונות אקוסטיים של בידוד קולי, בחדר המבודד רעשים חיצונים ושומר על איכות ההקלטה.

הציוד באולפן הקלטות לרוב יכלול קונסולת הקלטה, מיקרופונים, רמקולים, מוניטורים למיניהם, קומפרסורים, מכשירי הקלטה רב-ערוצים, מחשבים משוכללים ועוד. הציוד באולפנים יכול להשתנות בהתאם לצורכי האולפן ולפי היוקרה ואיכות האולפן. באולפנים יותר מקצועיים הציוד יהיה יותר משוכלל ויקר.

טכנאי הסאונד – שהוא עוסק בעיקר בהיבטים הטכנולוגים של אמצעי ההקלטה וההשמעה של הקול. אחראי על בחירת ערוצים שונים, מיקרופונים מתאימים, עיצוב הצליל ותפעול מכשירי ההקלטה.

מפיק מוזיקלי – הוא מנהל הראשי של ההפקה המוזיקלית ולרוב יהיה מוזיקאי בעצמו עם ניסיון וידע רחב בתחום המוזיקה. תפקידו המרכזי הוא בעיקר לעצב את התוצאה הסופית של היצירה המוזיקלית.

מוזיקאי – אדם שעוסק בעיקר ביצירת המוזיקה או בביצועה והם מתחלקים לכמה תפקידים. נגנים המנגנים בכלי נגינה, זמרים המשתמשים בקול להפקת צלילים מוזיקליים ומלחינים היוצרים את היצירות המוזיקליות.

בחלק מאולפני ההקלטות מקצועיים לא יהיה הפרדה בין טכנאי הסאונד והמפיק המוזיקלי. ניתן יהיה לראות שאותו האדם עוסק בכל התחומים. לרוב יהיה מדובר על מישהו עם ניסיון וידע רחב בתחום המוזיקה שגם יוצר וגם עורך באולפן.

יש כמה היבטים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים אולפן הקלטות.

איך בוחרים נכון לאיזה אולפן הקלטות הכי טוב להגיע – בעיקר כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות

  • תקציב וזמן ההקלטה– קודם כל יש להחליט מה תרצו להקליט ובאיזה איכות מדובר. אם אתם רוצים להקליט שיר לאירוע חד פעמי כמו יום הולדת, עדיפות תהיה לעשות את ההקלטה כמה שיותר מהר ושתהיה יותר זולה. במקרה זה תעדיפו לעבוד לפי סכום התחלתי אשר נקבע מראש, למרות שבמצב זה איכות ההקלטה תהיה נמוכה יותר כי לא תכלול עריכת אודיו מקצועית כי חסכתם זמן. במקרה אחר שבו אתם רוצים להשקיע בעתיד המוזיקאי שלכם וליצור סינגל איכותי קודם כל יש צורך לברר מה הדברים הנוספים שאתם צריכים לטובת ההקלטה מלבד טכנאי הסאונד כמו נגנים, מיקס, מאסטרינג ועוד. במקרה כזה עדיפות תהיה לבחור אולפן הקלטות שאוכל לעבוד עמכם באופן שעתי (משלמים פר שעה באולפן) וכך ההקלטה והעריכה עצמה תהיה הרבה יותר איכותית כי טכנאי האולפן יעשה מספר טייקים ואבחר את הטייק הכי איכות, כמו כן עריכת האודיו תהיה מקצועית יותר.
    בנוסף חשוב שתבינו שכאשר מדובר בטכנאי ברמה גבוה מאוד הוא יצמצם משמעותית את זמן עריכות האודיו לאחר ההקלטה מפני שיקבע את רוב ההחלטות המשמעותיות בזמן ההקלטה עצמה. הכוונה היא שטכנאי מיומן מאוד יעשה מספר טייקים ויקליט אתכם בצורה נכונה שתאפשר לצמצם את זמן עריכתה.
  • מבחינת נוחות הגעה – מקום נוח ונגיש נותן יתרון משמעותי מאוד לאולפן ההקלטות. תמיד יש העדפה לבחור סטודיו הנמצא במרכז הארץ, כי מדובר על המקום הכי מפותח מבחינת תרבות המוזיקה בישראל וכל האמנים הגדולים צמחו בו. כמובן זה לא בהכרח אומר שאולפנים מדרום או צפון הארץ פחות איכותיים אך תמיד יש העדפה למקום שממנו גדלה התרבות במדינת ישראל.
  • ומקצועיות ואיכות האולפן - יש כמה דרכים להבין האם מדובר באולפן איכותי וברמה גבוה. הדרך הכי טובה היא באמצעות אתר האינטרנט. אם תיכנסו לאתר האינטרנט ותראו אתר איכותי צבעוני עם מלא תוכן, עם הרבה תמונות של האולפן, סרטונים להמחשה, המלצות חמות מלקוחות וקטעי וידאו והקלטות של הסטודיו, תבינו שמדובר באולפן הקלטות ברמה גבוה. כמובן שחשוב קודם כל לראות את קטעי הווידאו והקלטות כדי להתרשם מהאיכות של התוצר. כמו כן, יש לשים לב אם האולפן מציע שירותים בתחומים רבים ומה הטווח מחירים של הסטודיו. בנוסף, שימו לב אם מדובר באולפן שעובד רק עם מתחילים וחובבנים או אולפן שעובד גם עם אנשי מקצוע מתחום המוזיקה כמו נגנים, זמרים ואמנים. אם האולפן עובד בשיתוף עם אנשים מקצועיים מתחום המוזיקה, זה מעלה שלב אחד קדימה את איכות המקום.
  • ציוד האולפן – לא בהכרח כשיש באולפן ציוד יותר יקר אומר שהאולפן איכותי יותר. הכי חשוב לאולפן זה שיהיה לו את כל הציוד הנדרש לתחומי הפעילות שלו. כאשר מדובר על סוגים שונים של אולפנים, אולפנים שמתמחים בהקלטות לרדיו יצטרכו ציוד שונה מאולפנים המקליטים בעיקרים אמנים ונגנים. לכן, לא תמיד קיים צורך בציוד הכי יקר על מנת שתהיה שליטה טובה בסאונד ואף ברוב המקרים יש צורך בציוד הבסיסי ביותר. לכן הכי חשוב שאתם תבינו, שבשביל לבחור נכון את האולפן להקלטה שלכם, אתם צריכים להבין לעומק איזה סוג הקלטה אתם רוצים וכך לחפש את האולפן עם הציוד האולטימטיבי בשביל המטרה שלכם. כמובן שאולפני ההקלטות שיש להם מגוון רחב של ציוד לכל מני מטרות מראה את איכות ורמת המקום. כמו כן, חשוב לדעת שבכל אולפן הקלטות צריך להיות מיקרופונים, קדם מגברים לשימושים שונים, מכשירים עיבוד צליל, טיפול אקוסטי בחדר ההקלטה על מנת ליצור בידוד מוחלט מרעשים חיצונים וחדר בקרה עם מחשבים משכוללים שמשמשים לעריכת האודיו.
  • חוות דעת על האולפן – ככל שתמצאו יותר המלצות חמות באתר או ברשתות חברתיות מאנשים שהקליטו בסטודיו שמספרים שהם עברו חוויה המדהימה ונהנו מאוד מההקלטה באולפן, זה מראה על האופי ואיכות המקום.
  • צוות – חשוב מאוד שלפני בחירתכם הסופית של האולפן שבו תקליטו את השיר שלכם תעשו חיפוש יסודי על אנשי הצוות הפעילים באולפן. אפשרי לחפש באתר של הסטודיו או אפילו בגוגל את שמות חברי הצוות. על הצוות שאחראי על אולפן להיות רציני, מקצועי ועם הרבה שנות ניסיון בתחום. חשוב שתקבלו את היחס הטוב ביותר שמגיע לכם עם אכפתיות מרבית ואווירה טובה. בונוס חשוב מאוד שיכול להביא העדפה ברורה לאולפן הקלטות ספציפי הוא אם חלק מהצוות הינו איש מקצוע בתחום המוזיקה, לדוגמה זמר שעובד עם האולפן. במצב הזה לא רק תקבלו הקלטה איכותית, אלא גם תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע בתחום המוזיקה וללמוד דברים חדשים.

להקליט שיר באולפן מקצועי זאת חוויה מטורפת וייחודית, אנו יודעים שכאשר מקליטים שיר בפעם הראשונה זה לא פשוט בכלל ודורש מיומנות בסיסית שלא לכל אחד יש. למזלכם אצלנו באולפן הטכנאי ואורך בסאונד הוא גם מורה לפיתוח קול וזמר מקצועי עם 30 שנות ניסיון בתחום המוזיקה. אז כל מה שתצטרכו להביא אתכם לאולפן זה את עצמכם ואת השיר שאתם בחרתם להקלטה ואנחנו כבר נעשה בשבילכם את כל השאר! בסטודיו תקבלו הדרכה מקצועית וליווי חם לאורך כל הדרך, מתחילת הגעתכם למקום ועד סיום והכנת ההקלטה. את ההקלטה אנחנו מכינים במקצועיות , באיכות וברמה הגבוה ביותר! אצלנו לא רק תרגישו את איכות המקום אלא גם את החום, האכפתיות ואת אווירת הבית .

  • לדעת את השיר בעל פה, אם בנאדם שמגיע שר עם דף הוא לא מתרכז בשירה אלא בקריאת המילים
  • צריך לבוא משוחרר וחופשי כשאתה כבר יודע את המילים בעל פה וחזרת על השיר בבית כמה וכמה פעמים.     דבר שמונע שגיאות ומאפשר בהקלטה להתרכז בשירה עצמה (בפאן המוזיקלי יותר)
  • לא להתבייש! לשיר בעוצמה ולא להסתיר את הקול
  • להיות סבלנים ולא להתייאש- לא תמיד השיר יוצא טוב בניסיון הראשון
  • יש לבוא בריא להקלטה– מומלץ לא לבוא עם צינון או כאבי גרון גם בשביל לא לפגוע במיתרי הקול וגם כדי שההקלטה תצא ברמה גבוה
  • והכי חשוב לבוא עם מצב רוח כי בסופו של דבר מדובר בחוויה ...

אפשר לשיר כמעט בקול גיל לכיף . זה בריא וטוב להתפתחות השמיעה המוזיקלית ושמירת הקול לאורך זמן.

אך לימוד הקול בצורה רצינית אצל מורה לפיתוח קול הוא משתנה בין הבנים לבנות.

לבנות לימוד רציני של פיתוח קול יכול להתחיל מגיל 12-13 כאשר הקול של הבנות עובר התבגרות מקול ילדותי לקול בוגר ונשי יותר.

לבנים הלימודים מתחלקים ל-2 תקופות. תקופה לפני שינוי קול ותקופה לאחריו. עד גיל 13 בנים יכולים ללמוד פיתוח קול כמו בנות וברגע שהקול מתחיל לעבור טרנספורמציה רצוי להפסיק, כי זה מסוכן ועלול לפגוע בהתפתחות הקול של הילד. כאשר הקול משתנה לחלוטין ומתייצב לקול גברי. ניתן להתחיל בלימודי פיתוח קול מחדש כאשר השיטה כבר מותאמת לקול של גברים.

סגנון השירה שהתלמיד רוצה ללמוד גם יכול להשפיע על הזמן האידיאלי להתחיל את הלימודים.

סגנונות שנסון ופופ לבנות ניתן להתחיל ללמוד מגיל 12 כי השירה אינה מורכבת ואין צורך בקול יציב מדי.

אם מישהו מעוניין ללמוד סגנון רוק או ג'ז אז מומלץ ללמד מגיל  15-16 גם לנשים וגם לגברים– בגיל זה הקול כבר מספיק יציב ומפותח.

כל מה שקשור לשירה קלאסית כמו אופרה מומלץ להתחיל מגיל 18, כאן נדרש קול אפילו יותר יציב.

לסיכום אי אפשר להגיד שיש גיל אידיאלי להתחיל ללמוד לשיר אך לימוד שירה מקצועית ברמה גבוה דורש בגרות קולית, התמדה וסבלנות ולכן מומלץ לאוכלוסייה יותר בוגרת של אנשים .

דברו איתנו

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם